Poimintoja Pro Dancen tulevasta ohjelmistosta

Tässä poiminnat Pro Dancen tulevasta ohjelmistosta

Lauantai 19.10. 2019 klo 12 Kulttuurikeskus Caisa: Tanssin historia, osa 1: antiikin ajasta romantiikan alkuun

Pro Dance aloittaa valmistautumisen kohti suomalaisen tanssin juhlavuotta 2022  järjestämällä kolmiosaisen luentosarjan tanssin historiasta. Luennoitsijoina toimii tohtori Riikka Korppi-Tommola. Sarjan ensimmäinen osa järjestetään 19.10.2019 klo 12 Kulttuurikeskus Caisassa. Seuraavat osat vuosina 2020 ja 2021.

Ilmoittaudu mukaan sähköpostitse prodanceyhdistys@gmail.com tai puhelimitse 044 0883997.

Lauantai 9.11.2019 klo 13 Kulttuurikeskus Caisa: Tanssijan urapolut ja koulutusmahdollisuudet Suomessa ja ulkomailla

Pro Dance järjestää info- ja keskustelutilaisuuden, jossa jaetaan tietoa tanssijoiden työllistymis- ja koulutusmahdollisuuksista Suomessa ja ulkomailla.

Tilaisuus on suunnattu tanssin ammattilaisuudesta kiinnostuneille.

Luvassa on tietopaketti koulutustarjonnasta, eri suuntautumisvaihtoehdoista sekä opastusta ja vinkkejä opiskelun jälkeiseen työnhakuun. Mukana keskustelemassa on alan asiantuntijoita ja luvassa on ammattilaisten vinkkejä ja kokemuksia aiheeseen liittyen.

Tilaisuus on maksuton. Ilmoittaudu mukaan sähköpostitse prodanceyhdistys@gmail.com tai puhelimitse 044-0883997.

SU 1.12. klo 15 Teatterimuseo: Pro Dancen pikkujoulut

Pro Dance järjestää jälleen suositut pikkujoulut Teatterimuseossa Kaapelitehtaalla. Taiteilijavieraina ovat tällä kertaa tanssitaiteilija Minna Tervamäki ja Ballet Finlandin taiteellinen johtaja Jouka Valkama. Lisäksi tilaisuudessa nähdään Ballet Finlandin esitys sekä Jutta Mustakallion havainnollinen mutta humoristinen ohjelmanumero baletin elekielestä. Illalliskortin hinta 25 € sisältää lasillisen kuohuvaa, kylmän buffet-pöydän ja ohjelman. Ilmoittaudu mukaan 16.11. mennessä  sähköpostitse prodanceyhdistys@gmail.com tai puhelimitse 044-0883997. Pikkujoulujen illalliskortin hinta 25 € maksetaan 16.11. mennessä Pro Dancen stipenditilille FI43 4730 4720 0180 36.

Tammikuu 2020: Kurkistus Valtakunnallisten balettikilpailun kulisseihin

Mihin asioihin tuomaristo kiinnittää huomiota ja millaista on tuomariston työskentely? Miten kilpailijat valmistuvat  ja millainen kokemus se voi kilpailuun osallistuvalle nuorelle tanssijalle olla? Tuomariston ja kilpailuun aiemmin osallistuneiden nuorten tanssijoiden kokemuksia Valtakunnallisesta balettikilpailusta. Tilaisuuden paikka ja ajankohta tarkentuu syksyn aikana.

MA 3.2.2020 klo 18: Jäsenkokous (paikka tarkentuu)

Aiheena vuoden 2020 stipendiaattien valitseminen. Kaikki Pro Dancen jäsenet voivat vaikuttaa stipendien saajien valintaan. Varaa aika jo kalenteristasi.

SU 15.3.2020 klo 17 Aleksanterin teatteri: Pro Dance Gaala 2020: Tanssille!

Tanssi on kehon taidetta, jolla on yhtä monta muotoa kuin on tulkitsijaakin. Liike on kieli, jota me kaikki puhumme. Pro Dance Gaala 2020 tarjoaa laajan kattauksen tanssin taituruutta aina baletista flamencoon ja kilpatanssiin asti.

Gaalan esiintyjinä nähdään mm. Suomen Kansallisbaletin tanssijoita, 10-vuotisjuhlaansa viettävä Ballet Finland, nimekkäitä kilpatanssijoita, tanssiryhmä Glims&Gloms, Valtakunnallisen Balettikilpailun voittajia sekä muita nuoria lahjakkuuksia. Lisäksi saamme nauttia Hanna Brotheruksen tanssielokuvasta, jonka pääosassa ovat kaikenikäiset miehet.

Gaalassa jaetaan jälleen Pro Dance -stipendit ansioituneille tanssin ammattilaisille ja tulevaisuuden toivoille. Gaalan koko tuotto menee Pro Dancen stipendirahastoon.

Pro Dance Gaalan ohjelmisto ja esiintyjät tarkentuvat marras-joulukuussa. Liput tulevat myyntiin joulukuussa.