Poimintoja Pro Dancen tulevasta ohjelmistosta

Tässä poiminnat Pro Dancen tulevasta ohjelmistosta

Elokuu 2019: Lappeenrannan balettigaala lauantaina 31.8.

Lappeenrannan 10-vuotisjuhlagaalan esiintyjiin kuuluvat mm. Daniil Simkin (American Ballet Theatre, Berliinin Valtionbaletti), Maria Baranova (Boston Ballet), Elina Miettinen (American Ballet Theatre) sekä useita muita kansainvälisiä balettimaailman tähtiä. Pro Dancen kanssa pääset seuraamaan gaalaa sekä kurkistamaan kulissien taakse. Matkalle ilmoittautuminen on päättynyt.

Lauantai 19.10. 2019 klo 12 Kulttuurikeskus Caisa: Tanssin historia, osa 1: antiikin ajasta romantiikan alkuun

Pro Dance aloittaa valmistautumisen kohti suomalaisen tanssin juhlavuotta 2022  järjestämällä kolmiosaisen luentosarjan tanssin historiasta. Luennoitsijoina toimii tohtori Riikka Korppi-Tommola. Sarjan ensimmäinen osa järjestetään 19.10.2019 klo 12 Kulttuurikeskus Caisassa. Seuraavat osat vuosina 2020 ja 2021.

Ilmoittaudu mukaan sähköpostitse prodanceyhdistys@gmail.com tai puhelimitse 044 0883997.

19.11.2019 klo 13 Kulttuurikeskus Caisa: Tanssijan urapolut ja koulutusmahdollisuudet Suomessa ja ulkomailla

Pro Dance järjestää info- ja keskustelutilaisuuden, jossa jaetaan tietoa tanssijoiden työllistymis- ja koulutusmahdollisuuksista Suomessa ja ulkomailla.

Tilaisuus on suunnattu tanssin ammattilaisuudesta kiinnostuneille.

Luvassa on tietopaketti koulutustarjonnasta, eri suuntautumisvaihtoehdoista sekä opastusta ja vinkkejä opiskelun jälkeiseen työnhakuun. Mukana keskustelemassa on alan asiantuntijoita ja luvassa on ammattilaisten vinkkejä ja kokemuksia aiheeseen liittyen.

Tilaisuus on maksuton. Ilmoittaudu mukaan sähköpostitse prodanceyhdistys@gmail.com tai puhelimitse 044-0883997.

SU 1.12. klo 15 Teatterimuseo: Pro Dancen pikkujoulut

Perinteiset pikkujoulut ja taiteilijatapaamisia Teatterimuseossa marras-joulukuussa. Lisätietoa tulossa syksyn aikana.

Tammikuu 2020: Kurkistus Valtakunnallisten balettikilpailun kulisseihin

Mihin asioihin tuomaristo kiinnittää huomiota ja millaista on tuomariston työskentely? Miten kilpailijat valmistuvat  ja millainen kokemus se voi kilpailuun osallistuvalle nuorelle tanssijalle olla? Tuomariston ja kilpailuun aiemmin osallistuneiden nuorten tanssijoiden kokemuksia Valtakunnallisesta balettikilpailusta. Tilaisuuden paikka ja ajankohta tarkentuu syksyn aikana.