Poimintoja Pro Dancen tulevasta ohjelmistosta

Tässä poiminnat Pro Dancen tulevasta ohjelmistosta

19.1.2020 klo 13 Sanomatalo: Kurkistus balettikilpailujen kulisseihin

Vuoden 2020 aikana Helsingissä tanssitaan kahdet balettikilpailut. Helmikuun alussa nuorten tanssijoiden Valtakunnalliset balettikilpailut ja kesäkuun alussa Helsingin Kansainväliset Balettikilpailut. Mihin asioihin tuomaristo kiinnittää balettikilpailuissa huomiota ja millaista on tuomariston työskentely? Miten kilpailijat valmistuvat  ja millainen kokemus se voi kilpailuun osallistuvalle nuorelle tanssijalle olla? Miten kilpailumenestys voi siivittää nuoren tanssijan uraa?

Tulevana sunnuntaina 19.1. klo 13 Sanomatalon auditoriossa järjestetään tilaisuus, jossa kuullaan mm. balettikilpailujen arviointikriteereistä sekä aiemmin osallistuneiden kilpailijoiden kokemuksista. Vieraina mm. Helsingin kansainvälinen balettikilpailu -yhdistyksen puheenjohtaja Minna Tervamäki, useina vuosina balettikilpailun tuomaristossa työskennellyt Tarja Ranta, Youth American Grand Prix -kilpailun viestintäkoordinaattori Rebecca King, Balettipedagogien Sanna Leino sekä tanssijat Ville Mäki, Asta Lindholm ja Katariina Luukas. Tilaisuuden juontaa Teemu Tainio.

Ilmoittautuminen tilaisuuteen on päättynyt. Lisätietoja: prodanceyhdistys@gmail.com tai suoraan puheenjohtajalta 044 0883997.

MA 3.2.2020 klo 18: Jäsenkokous Kultuurikeskus Caisassa

Aiheena vuoden 2020 stipendiaattien valitseminen. Kaikki Pro Dancen jäsenet voivat vaikuttaa stipendien saajien valintaan. Voit myös ehdottaa stipendien saajia sähköpostitse prodanceyhdistys@gmail.com 2.2. klo 21 mennessä.

SU 15.3.2020 klo 17 Aleksanterin teatteri: Pro Dance Gaala 2020: Tanssille!

Tanssi on kehon taidetta, jolla on yhtä monta muotoa kuin on tulkitsijaakin. Liike on kieli, jota me kaikki puhumme. Pro Dance Gaala 2020 tarjoaa laajan kattauksen tanssin taituruutta aina baletista flamencoon ja kilpatanssiin asti.

Gaalan esiintyjinä nähdään mm. Suomen Kansallisbaletin tanssijoita, 10-vuotisjuhlaansa viettävä Ballet Finland, nimekkäitä kilpatanssijoita, tanssiryhmä Glims&Gloms, Valtakunnallisen Balettikilpailun voittajia sekä muita nuoria lahjakkuuksia. Lisäksi saamme nauttia Hanna Brotheruksen tanssielokuvasta, jonka pääosassa ovat kaikenikäiset miehet.

Gaalassa jaetaan jälleen Pro Dance -stipendit ansioituneille tanssin ammattilaisille ja tulevaisuuden toivoille. Gaalan koko tuotto menee Pro Dancen stipendirahastoon.

Kuva: Anastasia Dunets, kuvaaja Stanislav Belyaevsky

Liput: https://www.ticketmaster.fi/event/pro-dance-gaala-2020-tanssille-lippuja/269685