Mikko Nissinen -stipendi – Mikko Nissinen Scholarship

Pro Dance julistaa haettavaksi kaksi Boston Ballet’n taiteellisen johtajan Mikko Nissisen nimikkostipendiä Boston Ballet Schoolin kesäkurssille Bostoniin kesällä 2024. Stipendit ovat tarkoitettu 14–18-vuotiaille tanssin opiskelijoille.

Stipendi kattaa kurssin opetusmaksut. Matka- ja asumiskustannuksiin on mahdollista saada tukea Pro Dancelta hakemuksen perusteella.

Hakijoita pyydetään toimittamaan vapaamuotoinen hakemus sisältäen seuraavat tiedot ja liitteet:

-Perustiedot (nimi, syntymävuosi, yhteystiedot sekä kansalaisuus)

-Listaus tähänastisista tanssiopinnoista ja opettajista mukaan lukien kesäkurssit

-Video klassisesta variaatiosta, joka on kuvattu yhtenä ottona. Kuvausetäisyyden ja valaistuksen tulee olla sellainen, että tanssija on tunnistettavissa. Video lähetetään hakemuksen mukana Youtube- tai Vimeo-linkkinä.

-Kokovartalokuva tanssiasussa klassisen baletin asennossa, josta ilmenee raajojen ja nilkkojen linjaukset

-Vapaamuotoinen hakemusteksti

Hakemukset lähetetään 7.1.2024 mennessä sähköpostitse osoitteeseen prodanceyhdistys@gmail.com

Osa hakijoista voidaan kutsua jatkohaastatteluun hakemuksen perusteella jo hakuaikana. Lisäksi hakijoilta saatetaan pyytää lisätietoa ja lisämateriaalia.

Mahdollisia lisätietoja voi tiedustella sähköpostitse prodanceyhdistys@gmail.com tai puhelimitse 044 0883997/puheenjohtaja Maija Nikkonen-Hilli (klo 16 jälkeen ja viikonloppuisin). Päätöksen stipendien saajista tekee Pro Dance -yhdistyksen hallituksen nimittämä raati yhdessä Boston Ballet’n taiteellisen johtajan Mikko Nissisen kanssa. Valituille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Lisäinfoa kurssista: https://www.bostonballet.org/Home/Education/Program/Summer-Programs/Summer-Dance-Program-Boston

Helsingissä 18.10.2023

Pro Dancen hallitus